niedziela, 12 lutego 2017

8# Planujesz mieć pieska? -TEST-Are you planning to have a dog? -TEST

Hej Kochani !~
W dzisiejszym poście napiszę Wam wraz z Diamentem parę zdań na temat tego co musisz wiedzieć przed adopcją/kupnem psa :)
Jeśli mieszkasz sam/sama to nie ma takiego wielkiego problemu z akceptacją psa w domu .
Ja osobiście mieszkam z rodzicami , czytaliście poprzednie posty ,nie było łatwo z tym ,abym posiadała pieska w domu . Musisz pamiętać ,że pies to nie zabawka !
Zastanów się kilka razy czy masz czas na wyjścia z psem ,pielęgnacją , 10 minutowe szkolenia ?

Mam dla Ciebie krótki test :)
Pomoże Ci on wybrać idealnego psa dla Ciebie i Twojej rodziny :)

1.Czy ktoś z domowników jest alergikiem ? 
*TAK
*NIE
2.Czy psem będzie opiekowała się starsza osoba?
*TAK
*NIE
3.Czy w domu są już psy?
*TAK
*NIE
4.Czy w domu są inne zwierzęta?
*TAK
*NIE
5.Aktywność psa i jego opiekuna:
*WYSOKA(SPORTOWIEC)
*ŚREDNIA(TURYSTA/SPACEROWICZ)
*NISKA(KANAPOWIEC/DOMATOR)
6.Pielęgnacja:
*CODZIENNIE
*3-5 RAZY NA TYDZIEŃ
*MAŁO LUB WCALE
7.Poziom Hałasu:
*WYSOKI-BĘDZIE GŁOSIŁ SZCZENIAKIEM KAŻDY SZMER ZA OKNEM
*ŚREDNI-ZASZCZEKA,KIEDY KTOŚ ZAPUKA DO DRZWI
*LEPIEJ ŻEBY NIE SZCZEKAŁ WCALE,MAM WRAŻLIWYCH SĄSIADÓW
8.Rozmiar /wielkość:
*MINIATURA (DO 5 KG)
*MAŁY ( DO 10 KG)
*DUŻY (DO 40 KG)
* OLBRZYM ( WIĘCEJ NIŻ 40 KG)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                   KOMENTARZ DO TESTU

ALERGIA:
Jeśli na pytanie 1 odpowiedziałeś tak,to masz niewielki wybór :c
Możesz wybrać np: Hawańczyka,Maltańczyka,Pudelka,Shih-Tzu,York'a :)
OSOBY STARSZE:
Osoby starsze mogą mieć problem z opanowaniem większego lub bardziej energicznego psa .Dla tych osób najbardziej polecane są psy razy z grupy :"Ozdobne i do towarzystwa "
INNE PSY:
Jeśli masz więcej psów ,wybierz takie ,które nie mają problemów z akceptacją innych.
INNE ZWIERZĘTA:
Są psy,które wyhodowane po to,aby polować i zabijać inne zwierzęta (np:Terriery,charty)
Takiego psa nie oduczysz instyktu pogoni!
AKTYWNOŚĆ PSA I JEGO OPIEKUNA:
Jeśli jesteś zagorzałym domatorem i uwielbiasz siedzieć na kanapie przed telewizorem ,nie licz na to że wysko energiczny pies ułatwi Ci zmianę stylu życia . Temperamentu nie można zmienić z dnia na dzień.
PIELĘGNACJA:
Jeśli jesteś przesadnym pedantem i nie lubisz psich "kłaków" na dywanie,czy ubraniu ,wybierz psa który nie linieje np: długowłosy lub szorstkowłosy .
POZIOM HAŁASU :
Im mniejszy pies tym więcej szczeka-po częśći mis po części prawda. Mniejsze psy są na ogół bardziej czujne i zarazem hałaśliwe ,chociaż nie wszystkie . Można się spodziewać ,że psy mniej pewne siebie ,bardziej lękliwe będą częściej stosować taktykę odstraszania potencjalnego agresora .
WIELKOŚĆ :
Im większy pies tym może być trudniejszy do opanowania . Osoba starsza z pewnością nie poradzi sobie z psem dużym lub olbrzymem !

Mam nadzieję ,że chociaż trochę Wam pomogłam :)
W następnym poście porozmawiamy sobie o przeglądzie ras :)


     

                                                     Dziękuję za uwagę ,przesyłam zdjęcie Diamenta :) :* Pozdrawiamy

ps: sama przed wyborem psa korzystałam  z tego testu :) Polecam !




Z ULUBIONĄ ZABAWKĄ !!!!!








































































































10 komentarzy:

  1. Świetny i bardzo przydatny post, ja swojego pupilka mam z ulicy, ale kocham nad życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post, myślę, że przyda się wielu osobom :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham zwierzęta mam dwa koty, do niedawna miałam dwa psy no ale niestety jeden zdechł 😭
    Śliczny piesek ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo marzę o piasku w domu, ale moje dzieci są narazie za małe, zameczyły by bieżącego. Pięknego masz pieska!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny, przydatny post i bardzo szczegółowy i pomocny test :)

    Zapraszam do siebie :) www.blondmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń